Informuojame, jog svetainėje yra naudojami slapukai (angl. cookies)
Sutikdami, paspauskite mygtuką 'Sutinku'.
Sutikimą bet kada galėsite atšaukti ištrindami įrašytus slapukus savo interneto naršyklės nustatymuose.
Tęsdami naršymą svetainėje jūs sutinkate su slapukų naudojimo sąlygomis.

SBD – viena “žaliausių” alternatyvų pažangiam transportui?

Siekiant plėtoti klimatui neutralią ekonomiką suskystintųjų biodujų (SBD) kuras (angl. LBG/ Liquefied Biomethane Gas) vertinamas kaip itin didelio potencialo turinti alternatyva laivybos ir krovinių pervežimo sektoriuose. Šiai tematikai skirtas vebinaras „LBG for Green Transport“ tarptautinę auditoriją suburs jau kovo 8 d.
 

Renginį organizuoja Lietuvos jūrinis klasteris, jo veiklos koordinatorius Klaipėdos mokslo ir technologijų parkas, dalyvaujantis Eupos regioninės plėtros fondo finansuojamame projekte „Liquid Energy“, ir tarptautinė partnerė - organizacija „Shipping & Offshore Network“, atstovaujanti Norvegijos jūrinei industrijai bei palaikanti glaudžius ryšius su šio sektoriaus tarptautine bendruomene.
 

Vertinant SBD pliusus svarbus ne vien emisijų mažinimo aspektas – kuro gamybai panaudojant atliekas taip pat skatinama žiedinė ekonomika. Technologijų ekspertų teigimu, SBD sprendimais padedama siekti kur kas daugiau nei neutralaus poveikio aplinkai – šis poveikis įvardijamas kaip pozityvus.
 

Siekiant plataus masto SBD pritaikomumo iššūkių dar esama. Pastarieji neatsiejami nuo ženklių investicijų poreikio, tad verslas labai atidžiai vertina esamas technologijas ir galimybes jas integruoti savo procesuose.

Visgi vis garsiau kalbama apie tai, jog SBD šiandien ir artimoje ateityje turėtų išlikti viena labiausiai prieinamų alternatyvų siekiant ilgalaikių Europos Sąjungos tikslų mažinti CO2 taršą. Technologijos yra pakankamai išvystytos ir jau taikomos praktiškai – sukaupta patirtis ir sėkmės istorijos yra nemažas postūmis naujiems potencialiems šios kuro rūšies naudotojams. Tikimasi, kad pirmosiose jų gretose turėtų atsidurti laivybos ir sunkiasvorio transporto sektoriai, patiriantys vis didesnį spaudimą dėl griežtėjančių reguliavimo mechanizmų, nukreiptų į emisijų mažinimą. Vis stipriau į žaliąsias logistikos grandines besiorientuojančių paslaugų užsakovai irgi diktuoja tam tikras sąlygas – greta greičio ir patikimumo krovinių gabenime vis labiau įsitvirtina poveikio aplinkai aspektai.
 

Nuotolinio renginio metu savo patirtimi ir įžvalgomis dalinsis SBD technologijų plėtotojai ir šiuos sprendimus jau taikantys skirtingų transporto sektorių atstovai - verslo organizacijos iš Lietuvos, Latvijos, Norvegijos, Švedijos, Lenkijos.
 

Renginio laikas: kovo 8 d., antradienis, 10:00 (EET)
 

Planuojama renginio trukmė: 3 val.
 

Formatas: nuotolinis (Zoom platforma)
 

Tikslinė auditorija: laivybos, krovinių pervežimo keliais ir geležinkeliais sektorių atstovai; žemės ūkio industrijos.
 

Renginys nemokamas, tačiau būtina išankstinė REGISTRACIJA: bit.ly/LBGforGreenTransport
 

Renginio kalba – anglų. 
 

Europos regioninės plėtros fondo finansavimas projektui: 1 681 181 Eur.
 

Už šios informacijos turinį atsako Klaipėdos mokslo ir technologijų parkas, šis turinys neatspindi Europos Sąjungos, Pietų Baltijos bendradarbiavimo per sieną programos 2014–2020 m. Vadovaujančiosios institucijos ar Jungtinio sekretoriato požiūrio.